KURZ č.3
Základy programovania a robotiky v základnej škole - OID E10323807
Pred-registrácia na adrese: FORMULÁR
Čas konania kurzu: 30.6.-6.7.2024 (7 dní), Slovensko
Miesto konania kurzu: malebný hotel v srdci Vysokých Tatier s možnosťou wellness
Strava a občerstvenie: poskytnuté v areáli hotela
Pridaná hodnota: čerstvý vzduch, poobedňajšie zbieranie autentických materiálov v samotnej prírode Tatier, cena lanovky na Skalnaté pleso ako odmena za týždennú prácu v kurze a ešte prekvapenie pre každého :-)
Kurz je určený pre:
- riadiacich pracovníkov v oblasti školstva a vzdelávania
- učiteľa predprimárneho vzdelávania
- učiteľa primárneho vzdelávania
- učiteľa nižšieho stredného vzdelávania
- učiteľa nižšieho stredného odborného vzdelávania, stredného odborného vzdelávania, úplného stredného všeobecného vzdelávania, úplného stredného odborného vzdelávania, učiteľa vyššieho odborného vzdelávania
Obsahové témy kurzu:
- ako začať s jednoduchým programovaním a predstavenie programu Scratch
- základy práce s minirobotom Ozobot Bit a jeho využitie na vyučovacích hodinách v ZŠ
- základy práce s robotom Blue Bot a jeho využitie na vyučovacích hodinách v ZŠ
- ako v jednoduchých krokoch naprogramovať prvé aplikácie do smart telefónu
- ako rýchlo vytvoriť a ohodnotiť naučené učivo pomocou e-hodnotenia
- ako použiť Aurasma program a prenesenú realitu pri upevňovaní učiva
- ako používať Leplanner na uľahčenie rozvrhnutia hodiny a ďalšie skvelé aplikácie pre vzdelanie a pre motiváciu (Zombies Run, Padlet, Ditty...)
Metódy kurzu:
- účastníci budú aktívne pracovať v prostredí Moodlu, kde si osvoja základy programovania v programe Scratch s odborným poradenstvo
- vytvoria vlastné výukové materiály podľa aprobácie so zámerom ich využívania na hodinách
- aktívne vytvoria prvé aplikácie do svojho telefónu
- účastníci budú aktívne spracovávať nadobudnuté vedomosti do výučbových materiálov priamo použiteľných na svojich hodinách
Potvrdenie o zvládnutí kurzu:
- účastníkovi bude udelené osvedčenie o aktívnej účasti spolu s garantovaným počtom hodín
- účastníci dostanú potvrdenie o kompetenciách do európskeho pasu mobility
- v prípade potreby, bude potvrdenie preložené do anglického jazyka
Program kurzu:
Nedeľa:
Predstavenie a úvod do kurzu • Uvítanie a otvorenie kurzu • Praktické informácie ohľadom kurzu • Spoznávanie účastníkov kurzu • Individuálne aprobácie účastníkov kurzu a profil ich vzdelávania• Úroveň ich programovacích schopností a miera uplatnenia v ich aprobácií.
Pondelok:
Predstavenie programu Scratch •Aspekty dobrých príkladov praxe • Analýza implementácie takého programovania na hodinách • Základy práce s robotom Blue Bot a jeho využitie na vyučovacích hodinách v ZŠ • Diskusia a individuálny pohovor • Prínosy takého programovania na škole
Utorok:
Predstavenie realizovaných projektov v programe Scratch • Aspekty dobrých príkladov praxe • Modelová situácia zaradenia takého programovania do osnov predmetov a využitie medzipredmetových vzťahov • Zábavná stránka vytvorenia pohľadnice, videa alebo hlavolamu• Diskusia a individuálny pohovor •Aspekt zdieľania vytvorených programov v medzinárodnej komunite učiteľov
Streda:
Predstavenie programu App inventor 2 • Ukážka dobrých príkladov praxe a využitia • Praktické kroky začiatkov programovania aplikácie • Práca na vlastnej aplikácií s využitím na hodinách • Analýza využiteľnosti aplikácií na vlastných hodinách • Seba-vzdelávacie možnosti programu a jeho využitie v profesijnom raste učiteľa • Diskusia a individuálny pohovor • Modifikovateľnosť takýchto aplikácií na rôznych hodinách
Štvrtok:
Predstavenie programu Aurasma • Dobré tipy využitia tohto programu vo vzdelávaní • Vytvorenie vlastnej prenesenej reality • Aplikácia Anatomy 4D nielen na hodiny biológie • Program Quivervision pre najmenších • e-Hodnotiace aplikácie, ktoré v krátkom čase vyhodnotia zostavený test a dajú spätnú väzbu o problémovom učive
Piatok:
Predstavenie zbierky motivačných aplikácií • Aplikácia Zombies Run pre využitie a pobavenie na hodinách telesnej výchovy • Aplikácia Ditty, ako hudobná zastávka pre dnešnú mládež • Využitie Padletu k organizácií virtuálnej triedy a ako nástroj na domáce úlohy • Pomoc pre učiteľa Le Planner, ktorý pomôže učiteľovi rozvrhnúť časové bloky hodiny a pomôže mu zorganizovať odkazy na stránky • Praktické hand-on aktivity zamerané na jednotlivé potreby aplikácií
Sobota:
Najpoužívanejšie aplikácie na hodinách - vytvorenie vlastnej zbierky Ed Shelf • Reflexia požiadaviek aplikácií podľa typu hodiny a typu školy • Prezentácia vytvorených programov účastníkmi a ich hodnotenie • Dobré rady od ostatných účastníkov kurzu • Základy práce s minirobotom Ozobot Bit a jeho využitie na vyučovacích hodinách v ZŠ • Záverečný produkt v podobe materiálu na hodiny • Vyhodnotenie kurzu, odovzdávanie certifikátov a rozlúčka • Voľná diskusia a priateľská výmena dojmov a postrehov
Bližšie informácie vám poskytneme odpoveďou na váš mail: