KURZ č.3

Základy programovania a robotiky v základnej škole - OID E10323807

Pred-registrácia na adrese: FORMULÁR

Čas konania kurzu: 30.6.-6.7.2024 (7 dní), Slovensko 

Miesto konania kurzu: malebný hotel v srdci Vysokých Tatier s možnosťou wellness

Strava a občerstvenie: poskytnuté v areáli hotela

Pridaná hodnota: čerstvý vzduch, poobedňajšie zbieranie autentických materiálov v samotnej prírode Tatier, cena lanovky na Skalnaté pleso ako odmena za týždennú prácu v kurze a ešte prekvapenie pre každého :-)

Kurz je určený pre:

  • riadiacich pracovníkov v oblasti školstva a vzdelávania
  • učiteľa predprimárneho vzdelávania
  • učiteľa primárneho vzdelávania
  • učiteľa nižšieho stredného vzdelávania
  • učiteľa nižšieho stredného odborného vzdelávania, stredného odborného vzdelávania, úplného stredného všeobecného vzdelávania, úplného stredného odborného vzdelávania, učiteľa vyššieho odborného vzdelávania

Obsahové témy kurzu:

  • ako začať s jednoduchým programovaním a predstavenie programu Scratch
  • základy práce s minirobotom Ozobot Bit a jeho využitie na vyučovacích hodinách v ZŠ
  • základy práce s robotom Blue Bot a jeho využitie na vyučovacích hodinách v ZŠ
  • ako v jednoduchých krokoch naprogramovať prvé aplikácie do smart telefónu
  • ako rýchlo vytvoriť a ohodnotiť naučené učivo pomocou e-hodnotenia
  • ako použiť Aurasma program a prenesenú realitu pri upevňovaní učiva
  • ako používať Leplanner na uľahčenie rozvrhnutia hodiny a ďalšie skvelé aplikácie pre vzdelanie a pre motiváciu (Zombies Run, Padlet, Ditty...)

Metódy kurzu:

  • účastníci budú aktívne pracovať v prostredí Moodlu, kde si osvoja základy programovania v programe Scratch s odborným poradenstvo
  • vytvoria vlastné výukové materiály podľa aprobácie so zámerom ich využívania na hodinách
  • aktívne vytvoria prvé aplikácie do svojho telefónu
  • účastníci budú aktívne spracovávať nadobudnuté vedomosti do výučbových materiálov priamo použiteľných na svojich hodinách

Potvrdenie o zvládnutí kurzu:

  • účastníkovi bude udelené osvedčenie o aktívnej účasti spolu s garantovaným počtom hodín
  • účastníci dostanú potvrdenie o kompetenciách do európskeho pasu mobility
  • v prípade potreby, bude potvrdenie preložené do anglického jazyka

Program kurzu:

Nedeľa:

Predstavenie a úvod do kurzu • Uvítanie a otvorenie kurzu • Praktické informácie ohľadom kurzu • Spoznávanie účastníkov kurzu • Individuálne aprobácie účastníkov kurzu a profil ich vzdelávania• Úroveň ich programovacích schopností a miera uplatnenia v ich aprobácií.

Pondelok:

Predstavenie programu Scratch •Aspekty dobrých príkladov praxe • Analýza implementácie takého programovania na hodinách • Základy práce s robotom Blue Bot a jeho využitie na vyučovacích hodinách v ZŠ • Diskusia a individuálny pohovor • Prínosy takého programovania na škole

Utorok:

Predstavenie realizovaných projektov v programe Scratch • Aspekty dobrých príkladov praxe • Modelová situácia zaradenia takého programovania do osnov predmetov a využitie medzipredmetových vzťahov • Zábavná stránka vytvorenia pohľadnice, videa alebo hlavolamu• Diskusia a individuálny pohovor •Aspekt zdieľania vytvorených programov v medzinárodnej komunite učiteľov

Streda:

Predstavenie programu App inventor 2 • Ukážka dobrých príkladov praxe a využitia • Praktické kroky začiatkov programovania aplikácie • Práca na vlastnej aplikácií s využitím na hodinách • Analýza využiteľnosti aplikácií na vlastných hodinách • Seba-vzdelávacie možnosti programu a jeho využitie v profesijnom raste učiteľa • Diskusia a individuálny pohovor • Modifikovateľnosť takýchto aplikácií na rôznych hodinách

Štvrtok:

Predstavenie programu Aurasma • Dobré tipy využitia tohto programu vo vzdelávaní • Vytvorenie vlastnej prenesenej reality • Aplikácia Anatomy 4D nielen na hodiny biológie • Program Quivervision pre najmenších • e-Hodnotiace aplikácie, ktoré v krátkom čase vyhodnotia zostavený test a dajú spätnú väzbu o problémovom učive

Piatok:

Predstavenie zbierky motivačných aplikácií • Aplikácia Zombies Run pre využitie a pobavenie na hodinách telesnej výchovy • Aplikácia Ditty, ako hudobná zastávka pre dnešnú mládež • Využitie Padletu k organizácií virtuálnej triedy a ako nástroj na domáce úlohy • Pomoc pre učiteľa Le Planner, ktorý pomôže učiteľovi rozvrhnúť časové bloky hodiny a pomôže mu zorganizovať odkazy na stránky • Praktické hand-on aktivity zamerané na jednotlivé potreby aplikácií

Sobota:

Najpoužívanejšie aplikácie na hodinách - vytvorenie vlastnej zbierky Ed Shelf • Reflexia požiadaviek aplikácií podľa typu hodiny a typu školy • Prezentácia vytvorených programov účastníkmi a ich hodnotenie • Dobré rady od ostatných účastníkov kurzu • Základy práce s minirobotom Ozobot Bit a jeho využitie na vyučovacích hodinách v ZŠ • Záverečný produkt v podobe materiálu na hodiny • Vyhodnotenie kurzu, odovzdávanie certifikátov a rozlúčka • Voľná diskusia a priateľská výmena dojmov a postrehov

Bližšie informácie vám poskytneme odpoveďou na váš mail:

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky